MOderator
moderateur

Robert Steiner

Rob3.jpg

Director of the Fellowships in Global Journalism at the Munk School of Global Affairs, University of Toronto

The Fellowships are the first journalism program designed specifically to teach outstanding specialists with graduate degrees or professional experience in a field how to cover their own disciplines as freelance reporters for media around the world.

Robert began his career as a global finance correspondent for The Wall Street Journal with postings in New York, Hong Kong and Tokyo, where he was a finalist for the Pulitzer Prize, won two Overseas Press Club awards and the Inter-American Press Association Award. After leaving The Wall Street Journal Robert received his MBA from the Wharton School of Business, at the University of Pennsylvania, and then worked as a business strategy executive, first at The Boston Consulting Group and later as Group Vice President in charge of Strategic Planning for Bell Globemedia, parent of the Globe and Mail and CTV. From 2006 to 2010, Robert served as Assistant Vice President of the University of Toronto in charge of Strategic Communications.


Directeur du programme Fellowships EN Global Journalism de l’École Munk des affaires internationales, à l’Université de Toronto

Le Programme de Fellowship s’agit du tout premier programme en journalisme conçu précisément pour enseigner à des spécialistes de premier ordre, titulaires de diplôme d’études supérieures ou d’expérience professionnelle dans un domaine, comment couvrir leur propre discipline en tant que journaliste indépendant pour des médias dans le monde entier. Robert a débuté sa carrière en tant que correspondant en finance mondiale pour The Wall Street Journal, avec des affectations à New York, Hong Kong et Tokyo, où il a été finaliste du Prix Pulitzer, a remporté deux prix du Overseas Press Club et le Prix de l’Association interaméricaine de la presse. Après avoir quitté The Wall Street Journal, Robert a obtenu son diplôme de maîtrise en administration des affaires de la Wharton School of Business de l’Université de Pennsylvanie. Il a ensuite travaillé comme cadre supérieur en stratégie commerciale, d’abord au Boston Consulting Group et plus tard en tant que vice-président responsable de la planification stratégique pour Bell Globemedia, organisation mère du Globe and Mail et du réseau CTV. De 2006 à 2010, Robert a été vice-président adjoint aux communications stratégiques de l’Université de Toronto.